۵ روند مهم دنیای فناوری

۵ روند مهم دنیای فناوری

دنیای فن‌آوری در حوزه اینترنت هر روز در حال پیشرفت و ترقی است و فرصتهای جدیدی را برای راه‌اندازی کسب و کار فراهم می‌کند. اگر شما هم در این حوزه فعالیت کرده باشید قطعا واژه‌های مختلفی را که نشانه یک فن‌آوری نوین است را شنیده‌اید. در این نوشته درباره ۵ روند اصلی از دید سایتEntrepreneur که این روزها مطرح هستند خواهید خواند. 



  • Cloud
    واژه Cloud را می‌توان معادل اینترنت دانست٬ بنابراین واژه Cloud Computing را می‌توان معادل نرم‌افزار یا سرویسی دانست که مبتنی بر وب است و معمولا هزینه استفاده از آنها بسیار کم‌تر از خرید یک نرم‌افزار و نگهداری آن است. این نرم‌افزارها طیف وسیعی از نرم‌افزارهای حساب‌داری تا نرم‌افزارهای تایپ را شامل می‌شوند. البته همه راه‌کارهای Cloud مانند هم نیستند و کیفیت٬ امنیت و توسعه پذیری آنها متفاوت است. 
    در این حوزه هم دو واژه وجود دارند یکی "Private Cloud" و دیگری "Public Cloud". حالت Private ٬ یک Cloud امن است که توسط فایروال محافظت می‌شود و در اختیار کارمندان برای دسترسی به داده‌های شرکت طراحی شده است و یا در حالتی دیگر سرویس دهنده Cloud اطلاعات شما را دانلود کرده و بر روی یک Server اختصاصی ذخیره می‌کند.
     
  • Crowdsourcing
    این واژه در حقیقت همان برون سپاری کارها به جمعی از افراد است (ترجمه در ویکی پدیا: جمع‌سپاری). در این حالت درخواست کار را برای جمعی متخصص ارسال می‌کنید و پاسخ‌ها و راه‌حل های متفاوتی دریافت می‌کنید. هم اکنون سایت‌های زیادی از نوع٬ در حال فعالیت هستند.
    البته این راه‌حل همیشه هم ارزان‌تر یا سریع‌تر نیست و هیچ تضمینی هم برای دریافت کار با کیفیت و قابل استفاده وجود ندارد. 
     
  • SEO
    هدف SEO یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو ایجاد ترافیک برای وب سایت است. شامل راه‌کارهای متفاوتی است که با بکار بردن آنها احتمال دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو بیشتر می‌شود. 
    این تکنیک‌ها استفاده از کلمات کلیدی و استراتژیک در سراسر وب سایت٬ تگ زدن مطالب منتشر شده و کد نویسی سایت به گونه‌ای که مورد پسند موتور جستجو قرار گیرد را شامل می‌شود. البته باید به این نکته هم توجه کنید که استفاده از تکنیک‌هایی که برای فریب موتورهای جستجو استفاده می‌شود می‌تواند پیامد‌های وخیمی داشته باشد.
    بخش بزرگی از SEO شامل بهینه سازی سایت برای گروه هدف مشخصی است نه برای عموم کاربران اینترنت.

     
  • Unified Communications
    به طور خلاصه UC را می‌توان ترکیب چند وسیله ارتباطی مانند ویدئو کنفرانس و چت و در نهایت ساخت یک سیستم ارتباطی واحد تعریف کرد. اسکایپ را می‌توان نمونه‌ای از این سیستم‌ها دانست.

  • Virtualization
    این فن‌آوری سالهاست که وجود دارد اما به دلیل اینکه هر چیزی را از سخت‌افزار تا نرم‌افزار را می‌توان شبیه‌سازی کرد باعث سردرگمی شده است. به عبارت دیگر یک نسخه مجازی از یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار را بجای نسخه اصلی راه‌اندازی می‌کنید. البته این کار قانونی است و قدیمی‌ترین نوع آن شبیه‌سازی سیستم‌عامل است که به شما کمک می‌کند بر روی یک سخت‌افزار چندین سیستم عامل را اجرا کنید. 

  • نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد